Ga naar Autoped.nl »
Ga naar de stepbieb »
Ga naar de stepkalender »
Ga naar de ledenzone »

Tourtochten 2010

Heb je meegedaan of zit je te denken om mee te gaan doen met een tourtocht? Lees hier ervaringen van deelnemers van de voorgaande tochten.

Tourtochten 2010

Berichtdoor thijza » do 08 apr 2010, 18:43

Het lijkt me leuk als steppers die de tochten bezoeken hier wat korte verslagen neer zetten. Die kunnen dan mee in de digibrief en we kunnen zo de tochten wat beter beoordelen ook. :D
thijza

Re: Tourtochten 2010

Berichtdoor thijza » do 15 apr 2010, 11:32

Verslag van tocht Nedereindse berg staat in de NAF digibrief 2 2010
thijza

Berichtdoor peterdestepper » vr 21 mei 2010, 20:51

Het Monster van Brabant

Van 7 op 8 mei, heb ik samen met Peter Bomas en Paul van der Staaij deelgenomen aan deze toertocht met een lengte van 230 km.

Om 24:00 H zijn we met mooi rustig weer gestart in Waalwijk, waar we onder begeleiding van , echt waar , 4 bussen op weg gingen. :o
Er waren in totaal 9 deelnemers, 6 van Brabantsbont, en wij met ons drieen.

De afspraak was om de eerste 90 km, tot de eerste grote pauze gezamelijk af te leggen, met een snelheid van 18,5 gemiddeld.
Daarna zouden we "los worden gelaten ", en onze weg vervolgen via een gepijlde route.

Met praktisch windstil weer, en een graadje of 7 reden we rustig door de nacht, waarbij de route werd aangegeven door een auto van de organisatie.
Na 25 km, de eerste pauze, we werden met vuurwerk onthaald, en er diende zich een probleem aan met mijn voedsel voorziening .
Ik begon te vermoeden dat ik met meer eten thuis zou komen als waarmee ik was weggegaan.
Alles was te krijgem, koffie, thee, energiedrank,bananen, "You name it, they got it "geweldig, wat een organisatie.

De sfeer was zoals Marjolijn het noemde "Gezellig " , en de drang om hard te gaan rijden was in ieder geval bij mij niet aanwezig. 8-)

Na de eerste controle zou worden begonnen met het pijlen, maar al gauw bleek het zelfs voor de auto's niet mogelijk om die terug te vinden, en wrd besloten om gewoon achter de auto's door te rijden tot de grote pauze op 90 km.

Om een uur of 2 begon het iets te miezeren, maar de hoop was dat dit de laatste druppels zouden
wat ook het geval bleek, ewaarna we onze weg vervolgden.

Met als enigste probleem een lekke band van Kees Flipsen, hobbelden we lekker door, en bereikten de eerste grote pauze, na 90 km, waar we werden beloond met grote kommen soep met stokbrood.

Hier werd besloten om samen verder te rijden, en dus ook samen te finischen.Voor de meeste rijders van Brabantsbont was dit de eerste keer dat ze zo ver reden, maar ook nu bleek weer dat regelmaat erg belangrijk is.

Op 180 km lag de grote pauze, met ook een masage post, waar door meerdere rijders dankbaar gebruik van werd gemaakt.
Om het geheel nog completer te maken kregen we ook nog eens eigengemaakte macaronie voor geschoteld, en niet van die muizenhapjes, maar zoveel als je maar opkon, waar doen ze het van daar in Brabant?? :D :D

Na deze pauze op weg voor de laatste 50 km, voor enkele steppers begonnen de kilometers nu echt te tellen, maardoor een vast tempo te rijden en gewoon even te wachten bleef het hele peleton mooi bij elkaar e, zodat we om een uur of 5 aankwamen in Waalwijk.

Hierna lekker douchen, een gratis consumptie , en een mooi aandenken, als eerste finischers van de eerste editie van een erg mooie tocht.

Resume
'
Een fantastich georganiseerde tocht, die niet uitmonde in een wedstrijd, maar erg ontspannen en vooral "Gezellig "was

P.S.

Annie en Marjolijn, wanneer zijn we jullie in een wedstrijd ??? :mrgreen:
peterdestepper

Berichtdoor Sjanette » za 22 mei 2010, 17:11

Tussen de Scheldes - Krabbendijke - 22 mei 2010
http://bit.ly/dub37E
Sjanette

Berichtdoor peterdestepper » ma 24 mei 2010, 20:53

Zaterdag 22 mei heb ik de Tukkertocht van Stepteam Twente gereden, en wel de 85 km.
Met prachtig weer zijn we door ons mooie twente gestept.

Er werd ook een tocht van 45 en een jeugdrit van 25 km gereden.
Op de 85 starten 10 rijders, ik dacht 2 op de 45 en ook nog een behoorlijk aantal jeugdleden samen met begeleiders op de 25km.

Niet alleen rijders uit twente, maar ook steppers van Stepteam Zwolle, Selles Kamperzeedijk, Brabantsbont en een rijder uit Veendam hadden de weg naar Hengelo gevonden.
En de algemene opinie was zeer positief.

Een erg mooie route, die we eigenlijk zonder al te veel moeilijkheden via de pijlen konden volgen.
Alleen op het laatste stuk, waar we een lus van de 45 km hebben gekruist, zijn we omgereden, waardoor we geen 85,6 , maar 95 km op de teller hadden toen we weer in Hengelo waren. :shock:

Dat mocht de pret echter niet drukken, want om met zulk mooi weer een leuk stukje te steppen is voor de meesten geen straf. 8-) 8-)

Al met al een prima tocht met een mooi route, en onderweg een prima verzorging door Allard en Anne , die ik iedere stepper kan aanraden.

Ik zou zeggen tot volgend jaar !!!!
peterdestepper

Berichtdoor Sjanette » zo 30 mei 2010, 09:53

Steptocht Oss - 29 mei 2010

http://bit.ly/daNCHm
Sjanette

Berichtdoor Marjolein Wervers » za 19 jun 2010, 18:43

He Peter,

Ik kreeg al van vele kanten te horen dat jij een berichtje erop had gezet, die ik moest lezen!
Onder het motto 'beter laat dan nooit' heb dan toch maar een account aangemaakt.

Die uitdaging gaat ik zeker aan DUS...
Zeg maar waar en wanneer 8-)

Vandaag hebben we er weer 100 km opzitten retourtje D'n hout - Rotterdam, erg leuke maar bovenal en niettemin een GEZELLIG BRABANTS TOCHTJE!

Hopelijk tot snel.

Gr. Marjolein
Marjolein Wervers

Hallum komende weekend

Berichtdoor thijza » di 17 aug 2010, 11:36

21 augustus met start en finish in Hallum

Bartlehiem Skeelertocht KPN Open NK

Hallum – Zaterdag 21 augustus wordt voor de 23e keer de Bartlehiem Skeelertocht Ferwerderadiel georganiseerd. De wedstrijd over 100 kilometer is door de Nederlandsch Schaatsenrijders Bond (KNSB) aangewezen als KPN Open Nederlands kampioenschap. Dat betekent om 14.00 uur de complete internationale top bij de heren en dames aan het vertrek in Hallum.

De Bartlehiemtocht staat bekend als de zwaarste en langste wedstrijd van Nederland en werd liefst acht keer gewonnen door Erik Hulzebosch. De start is ‘s middags om twee uur in het centrum van Hallum en gaat vervolgens via een deel van de elfstedenroute langs Bartlehiem, Wânswert, Burdaard, Jislum en Ginnum via Ferwert en door het centrum van Marrum terug naar Hallum. De wedstrijdrijders krijgen dit parcours driemaal voor de kiezen. Naast de A-rijders zijn er nog Beloften, veteranen en dames die strijden om de nationale titel. Als finale rijden de aller sterksten nog zes plaatselijke omlopen door het centrum van Hallum en de finish is om vijf uur. Om iedereen te laten genieten van een middag gratis topsport, wordt dit jaar voor het eerst aan de finishstraat in Hallum net als vorig jaar weer een tribune gebouwd.
Dit jaar rekent de organisatie op ruim 700 deelnemers. Aan de start staat een internationaal peloton met rijders uit onder meer ook België, Denemarken, Frankrijk, Italië, Australië en Nieuw-Zeeland.
De dames rijden 60 kilometer. Aan de start onder meer nationaal kampioene marathonschaatsen op natuurijs Maria Sterk, die in Hallum een thuiswedstrijd rijdt.

Willem Poelstra Trofee
Voor het elfde achtereenvolgende jaar wordt in de Bartlehiem Skeelertocht gereden om de Willem Poelstra Wisseltrofee. Deze fel begeerde wisselprijs is bedoeld als een eerbetoon aan Willem Poelstra uit Hijum. Voor Willem Poelstra was de Bartlehiemtocht ieder jaar een uitdaging. Hij ontwikkelde zich als marathonschaatser, maar zo graag toonde hij zijn strijdlust ook in de zomer voor eigen publiek. Ooit hoopte Willem deze wedstrijd niet ver van zijn woonplaats Hijum te winnen. Zover kwam het niet. Op 16 oktober 1999 is Willem Poelstra op 24-jarige leeftijd overleden aan een hartstilstand, direct na de schaatsmarathon in Amsterdam. De naar hem genoemde trofee is voor de strijdlustigste rijder in de Bartlehiemtocht en wordt meteen na de finish uitgereikt.

Ook toertocht
De Bartlehiemtocht is naast de wedstrijd ook een toertocht. Deelnemers kunnen kiezen voor één of twee ronden, dus 30 of 60 kilometer. Er is bovendien een rondje van 15 kilometer voor de jeugd. Toerrijders kunnen er dit jaar bij inschrijving zelf voor kiezen om met een transponder rijden. Dan worden tussentijden en eindtijden elektronisch geregistreerd.
Aanmelden voor de toertocht kan op zaterdag 23 augustus vanaf 12.00 uur in gebouw It Trefpunt te Hallum. Het dragen van een valhelm is verplicht!

Meer info: http://www.bartlehiemskeelertocht.nl of 06-13238222

PROGRAMMA
10.30 uur Clinic voor leerlingen basisscholen groep 6/7 (melden om 10.00 uur)
10.30 uur Clinic voor medewerkers KPN (melden om 10.00 uur)
11.30 uur Ontvangst gasten
12.00 uur Lunch met Erik Hulzebosch
12.00 uur Begin rechtstreekse uitzending Radio Middelsee op locatie
13.30 uur Voorstellen deelnemers en interviews
14.00 uur Start KPN ONK 2010
14.50 uur Doorkomst eerste wedstrijdrijders (30 km)
15.45 uur Finish wedstrijd dames (60 km)
16.30 uur Doorkomst eerste wedstrijdrijders (90 km)
16.35 uur Eerste wedstrijdrijders nog 6 plaatselijke omlopen van 1400 meter
16.55 uur Finish aan Mounebuorren te Hallum
17.15 uur Huldiging eerste drie rijders van elke categorie van KPN Open NK.
Uitreiking Willem Poelstra Wissel Trofee voor strijdlustigste rijder.
thijza

Keer terug naar Tourtochten